Razvoj interpersonalnih vještina – Nikolina Baričanin

Ova fotografija simbolizuje važnost aktivnog slušanja u interpersonalnim odnosima, naročito u poslovnom okruženju. Kao što možemo primijetiti, svi učesnici svojim facijalnim ekspresijama ili gestikulacijom pokazuju da aktivno učestvuju u razgovoru koji se vodi.

Naime, kada su učesnici razgovora umno prisutni i posvećeni temi, uprkos izvjesnim otežavajućim okolnostima, ishod će neminovno biti povoljan za sve učesnike. Aktivnim slušanjem stičemo informacije, ali i uviđamo emocije kod sagovornika, što dovodi do veće mogućnosti za međusobno razumijevanje. Ukoliko je razgovor iniciran povodom neke konfliktne situacije ili izvjesnog izazova u poslovanju, onda je aktivno slušanje neizostavno pri bilo kakvom promišljanju o eventualnim rješenjima predmetne situacije. Kada aktivno slušamo mogućnost za dolazak do nesporazuma je minimalna. Distanca između sagovornika je manja; a mudar sporazum je sasvim izvjestan. Svakom razgovoru u poslovnom okruženju potrebno je pristupiti sa željom da on unaprijedi ili barem ne ugrozi odnose između sagovornika.

Aktivno slušanje je, dakle, preduslov za valjanu komunikaciju i kvalitetnu kolaboraciju. Svakom pojedincu je važno da njegov doprinos bude prepoznat, a emocije, stavovi i sugestije saslušane i validirane. Dobar lider će stvarati podržavajuće okruženje i ohrabrivati ovakav način komunikacije, imajući u vidu sve njene benefite kako za svakog ponaosob, tako i za tim u cjelosti.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email