Lični razvoj omladinskog radnika – vrijednosti i granice u radu – Harisa Bojčić

PRONI omladinski centar vodi nas kroz socijalni razvoj ali i lični razvoj omladinskog radnika što je bila jedna od tema modula III kojim, možemo slobodno reći započinje intenzivniji napredak svih polaznika budući da je koncipiran na mnoštvu praktičnog iskustva koji će nam biti od velike koristi kao omladinskim radnicima ali i ono što je tema našeg eseja – ličnom razvoju. Razvoj zajednice ima za svrhu osnaživanje pojedinaca, grupa ili institucija koje sarađuju međusobno u svrhu poboljšanja životnih uslova u toj istoj zajednici. Zbog ovog  ali i mnogih drugih razloga lični razvoj postaje nezaobilazna karika, kako i u PRONI nastavnom programu tako i u samom individualnom programu koji sami sa sobom trebamo proći da bi postali uspješni omladinski radnici. Radionicom o ličnom razvoju stekli smo znanja o čovjekovim potrebama, fokusirajući se na glavne elemente a to su potreba za pripadanjem, samopouzdanje i samoaktualizacija. Donedavno možda površno mišljenje o pet ljudskih potreba kroz koje smo prošli na radionici ličnog razvoja sada se pretvorilo u nešto što nas vodi kroz međuljudske odnose i samospoznaju, a sve to zapravo krenuvši od ljudskih potreba s individualne razine. Lični razvoj budućeg omladinskog radnika te rad na istom treba da bude jedna osnovna karika u njegovom obrazovanju ka toj poziciji, zato što će u periodu intenzivnog rada na sebi spoznati sve svoje kvalitete, ali i neizostavne mane s kojima će znati raditi u radu sa ostalim polaznicima. Upravo je bitno da prvo znamo svoje kvalitete, kako ih drugima prenijeti i onda da se upustimo u nastavni proces obrazovanja budućih omladinskih radnika što nas, nadamo se i čeka.

          Kao što je već pomenuto, ličnim razvojem spoznajemo, ali i bolje se nosimo sa svim svojim sposobnostima, kvalitetima pa i manama. Nosimo se s onim što će biti okosnica našeg rada u radu s mladim ljudima koji će jednog dana biti na našem mjestu. To nas dovodi do povezivanja dvije stvari koje smo također obradili u sklopu trećeg modula PAOR akademije, ličnog razvoja ali i vrijednosti i profesionalnih granica u radu.

          Upravo su profesionalne granice u radu tu u cilju naše lične zaštite i zaštite mladih osoba. Uspješno sprovođenje i poštivanje profesionalnih granica direktno je vezano za etičke principe ali i za naš lični razvoj stoga je treći modul jako dobro uklopio nekoliko stvari, dovoljno odvojene kao zasebne cjeline jedna od druge ali svakako dosta i povezane čineći sklad u kojem sve od toga treba da se uklopi da bi se jedan omladinski radnik pokazao uspješnim. Pri samom učenju o profesionalnim vrijednostima i granicama na samom početku se susrećemo sa ličnim razvojem, tako čineći poveznicu što je i tema ovog eseja. Ukoliko ne poznajemo dovoljno sebe, što ne možemo uraditi kroz kvalitetan lični razvoj, ne možemo znati ni svoje lične ali ni vrijednosti organizacije čiji smo polaznici te samim tim ne možemo ni razumjeti gdje se granice trebaju postaviti, a gdje koje vrijednosti upotrijebiti. Svaka stavka za održavanje profesionalnih granica u omladinskom radu direktno je povezana i sa našim ličnim razvojem, dovoljnim spoznavanjem sebe da bi ostalim mladim ljudima mogli da budemo od koristi, dostupni, da prenesemo svoje znanje i kvalitete za koje možda prije nismo bili sigurni a sve to u profesionalnim granicama. Kroz povezivanje ličnog i socijalnog razvoja jačamo našu zajednicu što je jedan od osnovnih ciljeva samog PRONI centra.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email